fredag 10. februar 2017

Vurdering av boka

Min mening om romanen er at jeg synes dette var en utrolig godt skrevet. Den var stappfull av humor og spenning hele veien. Selv om jeg gråt på slutten av boka, vil jeg absolutt si den var en bok verdt å lese. Den ble aldri kjedelig, og beskrev hver handling veldig bra. I etterkant har jeg også sett filmen, men som alltid likte jeg boka best. Den forteller en veldig god historie om disse to menneskene, hvordan de møtes, blir kjent og skilles fra hverandre. Språket og dialogene i boka er også godt skrevet. Det er enkelt språk som det normale språket vi bruker i daglig basis.

Det vi kan lære ved denne boka er å fra Wills perspektiv: alltid vær åpne for nye hendelser i livet. Han holdt litt tilbake med å bli kjent med Lou, men det løsnet seg opp ettersom tiden gikk. Dette påvirket han bare positivt. Fra Lous perspektiv kan vi lære at vi aldri skal gi opp. Det var et punkt i boka der Lou fikk vite at Will hadde planer om aktiv dødshjelp. Hun vurderte ut ifra denne situasjonen å si opp jobben sin, men måtte fortsette å jobbe der fordi hun hadde skrevet en kontrakt. Lou ga aldri opp etter det, og "pushet" seg selv til å være rundt Will selv om han egentlig ikke ville at hun skulle snakke til han engang. Hun dro han ut med på ting som han egentlig ikke ville, men hun var så bestemt så hun gå aldri opp. Dette resulterte positivt. Det at de fikk et nærmere forhold til hverandre som utviklet seg videre til at de ble kjærester.

Jeg vil absolutt anbefale denne boka! Den er på ca. 500 sider, og for noen kan det virke som en veldig lang bok, men når man førstes har begynt å lese kan man ikke legge fra seg boken. Handlingen er dagsrelevant, tema om kjærlighet og forhold til mennesker er veldig universelt for mange bøker. Den er aldri kjedelig, og spenningstoppene er gode. Personlig gir jeg boka terningkast 5, og anbefaler de som er i aldersgruppe 15 og oppover. Hvis du liker en bok som har blitt tatt ut av dagliglivet, men med et tema som man kanskje ikke tenker så mye på er denne en bok for deg!
Bilderesultat for et helt halvt år bok terningkast-5-jpg_ashx
 http://www.klartale.no/kultur/etterlengtet-oppfolger-kommer-i-september-1.325612
https://roysta13.wordpress.com/terningkast-5-jpg_ashx/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar